Getting on the road - Reisverslag uit Banff, Canada van Wim, Jos en Anneloes Jansen op de Haar - WaarBenJij.nu Getting on the road - Reisverslag uit Banff, Canada van Wim, Jos en Anneloes Jansen op de Haar - WaarBenJij.nu

Getting on the road

Door: Anneloes en Jos

Blijf op de hoogte en volg Wim, Jos en Anneloes

15 Juli 2016 | Canada, Banff

Toch een beetje een jetlag! Na een korte nacht waarin we een paar keer wakker werden, zaten we voor zeven uur aan het ontbijt. Droge bagels, goede koffie en op de achtergrond een cowboy op tv die ons het weer vertelde. Om 8 uur belden we de camperverhuurder Fraserway en om 9 uur werden we opgehaald bij het hotel. Bij een ander hotel haalden we nog een Duits stel op en werden we naar de verhuurder gebracht. Hoewel ze daar allemaal Engels en Duits praten, had onze mevrouw enorm veel moeite met Jos z’n doopnaam.. ‘I need Joo-Sep-Hoes?? to sign here, and here.’ 
Na een korte instructie en wat handtekeningen kon de echte reis beginnen! We hebben wel gelijk wat foto’s gemaakt van kleine beschadigingen aan de camper, zodat we bij het inleveren bewijs hebben.
Vanuit Calgary vertrokken we richting Lake Louise, waar we onze eerste campground hadden geboekt. Onderweg was het regenachtig, maar we hebben toch onwijs kunnen genieten van de naderende bergen, waar we uiteindelijk ook doorheen reden. De eerste dieren hebben zich al laten zien! Een paar herten aan de zijkant van de weg, één die over de weg liep, twee rode eekhoorntjes (Jos heeft hele mooie foto’s), een paar grondeekhoorntjes en een coyote! Niet slecht voor onze eerste dag met de camper! Vlakbij onze campground ligt een spoorweg waar regelmatig megalange treinen rijden. Jos heeft al een filmpje van 3 minuten van één trein. Morgen gaan we er weer vroeg uit (handig zo’n jetlag) en gaan we naar Lake Louise en Morraine Lake. Hopelijk voor de bussen met Japanners en Chinezen!