Sulphur Skyline - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Wim, Jos en Anneloes Jansen op de Haar - WaarBenJij.nu Sulphur Skyline - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Wim, Jos en Anneloes Jansen op de Haar - WaarBenJij.nu

Sulphur Skyline

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Wim, Jos en Anneloes

20 Juli 2016 | Canada, Jasper Park Lodge

Bedankt voor jullie leuke reacties! Wim vindt het schrijven een beetje te lang duren, dus we zullen het afwisselen.
We lopen een beter achter, maar internet is schaars hier. En als we bij een visitors centre komen is Wim vaak de enig die met zijn wondermobiel internet kan krijgen, terwijl wij er scheldend naast zitten..
Maar goed! Maandag 18 juli. We hadden een hele dag in Jasper National Park, en de mannen wilden wandelen. Ik had expres een lange, steile tocht voor ze uitgezocht. Nou, dat heb ik geweten!! Sjongejonge zeg, wat een tocht naar boven. We begonnen bij de Miette Hotsprings. We hadden heerlijk weer, dus voor het eerst deze vakantie gingen de zonnebrillen op. Na 10 minuten waren we al aan het hijgen als een paar oude grizzlyberen (volgens Jos hijgen die). De berg was erg steil en er waren vrijwel geen vlakke stukken. Omdat het ook nog eens best warm was, liep het zweet binnen de kortste keren over onze ruggen. Wim had erg spijt dat hij zijn lange broek had aangedaan, maar dat was zo opgelost. Hij vond een scherpe steen en na wat gescheur en getrek had hij ineens een korte broek aan! Uren gingen verder en ik werd steeds chagrijniger. Korte benen en het heel warm hebben op een steile berg is niet heel leuk. Daarbij komt dat de jongens een stuk sneller dan mij kunnen, dus ik hield ze eigenlijk alleen maar op. Maar ook zij hadden het zwaar. Maar we gaven niet op! Na drie uur bereikten we onderste top van de berg. Boven de boomgrens, supermooi en ver uitzicht. De jongens gingen nog een enorme grindberg op, wat eigenlijk de top was, waar het uitzicht nog beter was! Ik bleef lekker in het gras zitten.
Na een paar mooie foto's gingen we weer naar beneden. Heerlijk! Ik had wel medelijden met de zwetende mensen die naar boven gingen. Wij renden bijna de berg af en waren een uur later beneden bij de hotsprings. Dat klinkt heel exotisch, maar het was eigenlijk gewoon een zwembad met een mooi uitzicht. We hebben daar nog een bolletje ijs (=bak ijs, Canadese porties) gegeten en zijn toen terug naar de campground gegaan.
We hebben daar heerlijk gebbqd en zijn toen op tijd gaan slapen. Morgen gaan we raften:)

Tags: Jasper, Canada