The Big Ocean - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Wim, Jos en Anneloes Jansen op de Haar - WaarBenJij.nu The Big Ocean - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Wim, Jos en Anneloes Jansen op de Haar - WaarBenJij.nu

The Big Ocean

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Wim, Jos en Anneloes

30 Juli 2016 | Canada, Prince Rupert

Via Terrace, waar we nog even een supermarkt in gedoken zijn om de voorraad aan te vullen, rijden we naar Prince Rupert. Tussendoor zijn we nog gestopt bij een punt waar je een (hele) korte wandeling kon doen bij een rivier. De mannen hebben nog even stenen staan gooien en toen gingen we verder.
Rond het middaguur kwamen we aan in Prince Rupert en besloten eerst even naar het informatiecentrum te gaan en vervolgens het stadje in. Het zag er gezellig uit toen we langs reden, maar dat viel erg tegen. Een paar kappers, een paar verdachte restaurantjes, en een paar rare winkeltjes. We zijn alleen een dollarshop in gegaan, waar de muziek zo hard stond dat we half doof waren aan het eind van het gangpad, en zijn toen snel weer verder gelopen. Ze hebben hier wel een hele goede schilder ingehuurd, een aantal gebouwen waren namelijk prachtig beschilderd met zalmen, otters en walvissen. De rest van de gebouwen zag er oud en vies uit. Na een broodje bij de Tim Hortons (aanrader!! Soort goedkope Starbucks, maar wel echt goed), gingen we terug naar de camper. Onderweg naar de campground hebben we nog een wandeling gemaakt bij Butze Rapids. Een mooie wandeling door een oud bos, waar gewaarschuwd werd voor wolven. Op een gegeven moment kwamen we bij een splitsing waar stond: Guys to the left, girls are always right! Wim nam dat heel letterlijk en ging naar recht, Jos en ik besloten gewoon rechtsom te gaan. Een mooie route met een telkens een paar stukjes waar je naar het water kon. Het is trouwens eindelijk lekker weer! We durven het nog niet helemaal hardop te zeggen, bang dat het weer omslaat.
We hadden een plekje gereserveerd bij Prudhomme, een campground die heel erg leek op Kleanza Creek, van de nacht er voor. We hebben aan het begin van de vakantie een vogelboekje gekocht en proberen zoveel mogelijk vogels te spotten. Op deze campground was Jos heel gelukkig, want de mooie blauwzwarte vogel die op de voorkant van ons boekje staat, zat gezellig naast ons in de boom. Hij at zelfs nog mee van ons hamburgerbroodje, dus hij staat goed op de foto. We gingen op tijd naar bed, want we moeten er morgen vroeg uit! Een lange dag voor de boeg, we varen namelijk van Prince Rupert (net onder Alaska) naar Port Hardy (bovenin Vancouver Island) op een mega veerboot. De tocht duurt van 7.30 tot 23.30 en je moet 2 uur van te voren aanwezig zijn. Dus slaap lekker!