Dutch Weather - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Wim, Jos en Anneloes Jansen op de Haar - WaarBenJij.nu Dutch Weather - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Wim, Jos en Anneloes Jansen op de Haar - WaarBenJij.nu

Dutch Weather

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Wim, Jos en Anneloes

17 Juli 2016 | Canada, Lake Louise

Even een verslagje over de afgelopen twee dagen. Zoals de titel al zegt, het heeft hier heel veel geregend.. Maar even beginnen bij het begin.
Vrijdagochtend verlieten we onze campground in Lake Louise. Vlakbij de campground zat nog een soort ‘mall’, een stuk of tien winkeltjes bij elkaar. Een liquor store, een snoepwinkel, een bakkerij, een minisupermarkt en nog een paar souvenirwinkeltjes en kaartenwinkels. Nadat we even bij de supermarkt waren geweest, reden we door naar Field. Dit is een heel klein plaatsje in Yoho National Park. En dan bedoel ik ook echt klein. Geen winkels, op de souvenirwinkel bij het informatiecentrum na. Er schijnt wel een klein bakkerijtje te zijn, maar die hebben we niet kunnen vinden. Gelukkig hadden we genoeg eten ingeslagen in Calgary. Bij het informatiecentrum hebben we even geïnformeerd naar wandelroutes, we hadden namelijk nog anderhalve dag in Yoho. De mannen houden van omhoog wandelen, ik ben meer fan van dalen Maar als je omhoog gaat moet je vanzelf weer naar beneden en andersom, dus dat gaat tot nu toe helemaal goed.
Het bleek dat er een leuke wandeling (Walk-in-the-past) begon bij onze campground, Kicking Horse, dus dat kwam goed uit. We hadden een mooi plekje, mét firepit, maar nadat we ons geïnstalleerd hadden, hoorden we een trein! Aangezien we vlakbij de Spiral Tunnels zaten, reden we daar snel heen. De Spiral Tunnels (Upper en Lower) zijn tunnels door een berg heen. Het leuke is dat je de trein de tunnel uit ziet komen, terwijl hij er ook nog in gaat (omdat hij zo lang is). Daarna zijn we terug gegaan naar de campground en gingen we wandelen Eerst een heel stuk de berg op, onder een snelweg door en over de rails. Daarna weer een stuk omhoog. En hoewel de bordjes niet overal heel duidelijk waren zijn we toch op het eindpunt van de weg gekomen. Een oude verlaten locomotief die werd gebruikt voor de bouw van de Spiral Tunnels. Toen die af waren hebben ze hem denk ik van de berg af geduwd ofzo, want hij lag een stuk lager op de berg op zijn kant. Op de terugweg hadden we geluk, want er kwam precies een trein aan toen we bij de rails waren. Heel langzaam, want hij moest de berg op en was erg lang. Wim heeft stiekem nog een stukje meegelift (ongeveer 10 meter).
Daarna zijn we teruggelopen met het plan om te bbqen, maar toen begon het te regenen. We hebben binnen gegeten en nog een spelletje gedaan en ben ik gaan slapen. Jos en Wim hebben het vuur uiteindelijk heel even aan gekregen, maar daarna begon het weer te regenen.
De volgende dag waren we van plan om een rondje om Emerald Lake te maken en misschien een lange toch naar een of ander uitkijkpunt, maar helaas regende het. En het bleef maar regenen.. Dus we zijn weer naar Field gereden om te vragen of er ook wat te doen was binnen, maar die meneer zei lachend dat je hier alleen binnen kon eten en bier drinken. Dat leek de mannen wel wat, maar we besloten toch als bikkels te gaan lopen in de regen. Eerst zijn we naar de Natural Bridge gereden, een natuurlijk gevormde brug van steen (ja, de naam zegt het al). Daar onder stroomt de rivier heel hard. Er stond ook bij dat de brug waarschijnlijk ook zal instorten als het nog verder slijt door het water (over een paar honderd jaar). Nou, wij hebben hem nog ff gezien! 
Daarna een rondje om Emerald Lake. Een mooi meer, maar we konden er niet echt van genieten. Het eerste stuk van de route was goed te doen, maar halverwege begon een modderpad dat nog viezer was geworden door de regen. Door op boomwortels en stenen te staan, probeerden Jos en ik de ergste plassen te ontwijken. Wim banjerde er gewoon door heen. Goede schoenen, want zijn sokken bleven droog, terwijl mijne doorweekt waren. Na Emerald Lake besloten we dat het wel genoeg was met de regen. We reden terug naar de campground en staken het vuur aan. En we hadden geluk, het stopte met regenen! We hebben heerlijk buiten gegeten (hamburger en worstje) en probeerde aan het eind Wim nog te leren marshmallows te roosteren. Dat is een klein beetje gelukt.. Maar ik moet toegeven, hij is een erg goede houthakker. Alvast sorry als er spelfouten of rare zinnen in zitten, ik typ gewoon wat in me opkomt en lees het niet meer na We hebben vaak maar kort internet en de mannen willen door. We hopen morgen een nieuwe blog te plaatsen. Slaap lekker!

• 18 Juli 2016 - 20:35

Margot:

Leuk om weer het een en ander te lezen.