Still no bears.. - Reisverslag uit Prince George, Canada van Wim, Jos en Anneloes Jansen op de Haar - WaarBenJij.nu Still no bears.. - Reisverslag uit Prince George, Canada van Wim, Jos en Anneloes Jansen op de Haar - WaarBenJij.nu

Still no bears..

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Wim, Jos en Anneloes

22 Juli 2016 | Canada, Prince George

Jos, Jos! JOS! Wakker worden, kijk eens uit het raam! En jawel hoor, de kudde elk die ik de avond ervoor bij het wc gebouw zag staan, trok nu langs onze camper! Wim was wakker geworden van het geloei (een soort verbaasde ‘Hhhmm??’) van de dieren. Het waren er veel! Op hun gemakje liepen ze het bos in, en wij zaten op de eerste rij. Dat is nog eens leuk wakker worden!
Toen ze voorbij waren besloten we dat we nu toch al wakker waren (half zeven) en liep ik naar het wcgebouw. Het was nog muisstil, iedereen sliep. Behalve een paar eekhoorntjes, die maken de raarste geluiden joh! Er was er één die klonk alsof je continu in een badeend aan het knijpen bent, en een ander klonk als een soort specht, geratel? Ze kunnen het ook heel lang volhouden.
Rond acht uur gingen we op pad, we moesten ongeveer 380 km rijden naar Prince George. We reden vol goede moed weg, want het schijnt dat er veel wildlife te zien op deze wegen. Beren, elanden enz. Na een paar uur gereden te hebben, hadden we nog niet veel meer gezien dan de achterwerken van 2 elk en een suïcidale eekhoorn die vlak voor de camper over de weg rende.
We kwamen aan bij Mount Robson, de hoogste berg van de Canadese Rockies. Ik weet uit ervaring dat het een indrukwekkend hoge berg is, maar helaas was daar vandaag niets van te zien. Meer dan de helft van de berg was verscholen achter de wolken. Bij het visitors centre hebben we nog even informatiefolders ingeslagen en gevraagd voor een leuke wandeling. Die hadden ze daar wel, maar het begon te regenen. (Ze hadden daar trouwens supermooie wc’s!! De beste tot nu toe, inclusief het hotel in Calgary!)
We reden door, maar de moed zakte ons al een beetje in de schoenen. Mooi uitzicht, maar alle dieren lagen waarschijnlijk ergens anders te slapen, ze lieten zich niet zien! We kwamen aan bij het Ancient Forest, een super oud mooi regenwoudstukje. Enorme bomen (de grootste had een diameter van 5 meter) en het was er heel nat. We liepen op een plankenpad met een soort rubberen stukjes er op gespijkerd, omdat het zo glad was. Na een uurtje wandelen waren we weer terug bij de camper. Wildlife spotten hadden we nu helemaal opgegeven en we reden door naar Prince Georges. Vanuit het niets zie je ineens een grote stad liggen (wel een lelijke). We hebben bij het visitors centre (ja, we komen er heel wat tegen!!) even gevraagd naar een supermarkt en een wasserette. We zijn inmiddels meer dan een week onderweg en door de helft van ons ondergoed en sokken.
Voor ons alle drie ook de eerste keer in een wasserette! Terwijl ik de was deed, gingen Jos en Wim boodschappen doen. Er was gratis wifi in de wasserette, dus ik kon even kletsen met de mensen in Europa die nog wakker waren (het was daar inmiddels 12 uur ’s nachts). Daarna geprobeerd zoveel mogelijk in de droger te doen, de rest lieten we op de campground aan een lijntje drogen.
Toen we klaar waren zijn we naar een campground in de buurt gereden, Blue Cedar waar we wifi hadden (niet zo best) en een code voor de douches/wc’s! Het was meer een open veld met een paar bomen en de plekken waren een beetje onduidelijk. We wisten niet zo goed welke vuurkorf bij welke plek hoorde en of we nou wel of niet een picknicktafel hadden. Uiteindelijk hebben we nog even een spelletje gedaan en zijn (een beetje teleurgesteld) naar bed gegaan. We hopen morgen of overmorgen toch echt beren te zien!

• 22 Juli 2016 - 07:37

Mieke:

Oh wat jammer van de beren! Maar nu de kleren weer fris zijn, rennen ze niet meer zo hard weg dus de kansen zijn toegenomen....
    Hopelijk klaart het weer ook wat op!
    We genieten evenzogoed met jullie mee hoor, bedankt weer voor het leuke verslag