A ferry, ferry long day.. - Reisverslag uit Port Hardy, Canada van Wim, Jos en Anneloes Jansen op de Haar - WaarBenJij.nu A ferry, ferry long day.. - Reisverslag uit Port Hardy, Canada van Wim, Jos en Anneloes Jansen op de Haar - WaarBenJij.nu

A ferry, ferry long day..

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Wim, Jos en Anneloes

30 Juli 2016 | Canada, Port Hardy

De wekker ging om 4.30, en we waren op tijd bij de boot. We werden ongeveer 6x gevraagd of we echt wel onze propaantank dicht hadden gedraaid. Daarna mochten we doorrijden, het schip op. De campers stonden allemaal strak geparkeerd en er werden blokjes bij de wielen gezet. Daarna mochten we naar boven. Het schip heeft 7 dekken, waarvan een groot deel bestaat uit cabins, hutjes die je kon huren. Op dek 4 had je een winkeltje en een restaurant, waar mensen voor half 8 al bizarre ontbijtjes weg zaten te werken. Aan de beide kanten van het schip had je ook nog luxe stoelen waar je goed naar buiten kon kijken. Aan de voorkant van het schip was een Auroradeck, waar je voor 35 dollar een plekje kon uitzoeken en net wat beter uitzicht had. De dekken 5, 6 en 7 hadden ook een buitendek, waar Jos en Wim ongeveer 15 van de 16 uur te vinden waren. Ik heb zelf ook nog even binnen gezeten, maar het weer was heerlijk dus ben ik ook maar naar buiten gegaan.
Onderweg konden we genieten van het prachtige uitzicht en er werd omgeroepen als er een ‘point of interest’ was, meestal een klein eilandje met een vuurtoren ofzo. Van de Nederlanders die we tegen waren gekomen in Alaska hadden we gehoord dat ze ook wel walvissen hadden gezien. Daar hoopten we ook op, dus goed allebei de kanten van het dek in de gaten houden! En ja hoor, na een uurtje kwamen Jos en Wim al melden dat ze een groep orka’s hadden gezien (ze hadden geluk trouwens, maar weinig mensen hebben ze gezien) en rond half 12 hadden we al meer dan 10 walvissen gezien! Echt een heel gaaf gezicht. Soms zie je een vin, soms een staart en soms zie je hem ook water spuiten! Rond 12 uur ging de bbq op het achterdek open en kon je daar salade met gegrilde kip, zalm of een bratwurst halen. Smaakte prima!
Helaas geen wifi aan boord, dus wel nog even verslagen getypt, maar niet er op kunnen zetten. Om de paar uur werd opgeroepen dat je even naar je camper/auto mocht, als je spullen wilde halen. Rond half 6 gingen we naar het restaurant waar we nog lekker wat gegeten hebben en daarna zijn we gaan kaarten op het achterdek. Toen het wat later werd en we meer in de buurt van Vancouver Island kwamen, zagen we ook weer walvissen. Het werd trouwens ook omgeroepen, als de kapitein ze zag.
De boot voer keurig op tijd, we waren rond kwart over 11 in Port Hardy. Daar mochten we de boot af en reden we richting onze campground, die we gelukkig van te voren geboekt hadden. Jos en Wim hadden trouwens op de boot een aantal mensen gesproken, waaronder een paar Nederlanders die ook bij Nature Trek geboekt hebben en bijna dezelfde reis maken. Zij gingen naar dezelfde campground, net als een in Zwitserland wonende, Duitse arts die ook Nederlands sprak. Nog even alles aan de stroom gelegd en daarna snel ons bed in gedoken.